Why Simulating?

(Este artículo se publica en portugués, lengua materna de las autoras)

Authors

  • Ana Paula Quilici Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo, Brasil.
  • Ana Loísa de Lima Universidade Potiguar, Rio Grande do Norte, Brasil.

Keywords:

Clinical Simulation, Education in Healthcare

Abstract

Simulation has grown in recent years as a teaching tool for healthcare professionals, providing more professionals’ preparation as well as greater patient safety. This article aims to search within the concepts of clinical simulation literature and the importance in the development of health professionals.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Paula Quilici, Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo, Brasil.

Doctora en Educación de la Salud en el Departamento de la Clínica Médica – UNICAMP.
Instructora de Simulación en Clinical Simulation – Harvard y EUSIM
Coordinadora del Centro de Simulación y de los Laboratorios de la Escuela de Ciencias de la Salud de la Universidad Anhembi Morumbi, São Paulo, Brasil.

Ana Loísa de Lima, Universidade Potiguar, Rio Grande do Norte, Brasil.

Fonoaudióloga, Coordinadora del Hospital Simulado en la Universidad Potiguar, Rio Grande do Norte, Brasil.

Published

2019-06-26

How to Cite

Paula Quilici, A., & de Lima, A. L. (2019). Why Simulating? (Este artículo se publica en portugués, lengua materna de las autoras). GAU, (1), 29–36. Retrieved from https://revistas.ulatina.ac.cr/index.php/gaudeamus/article/view/192

Issue

Section

Artículos